بهترین جراح لاغری در تهران

بهترین جراح لاغری در تهران

شاید روش های مختلف کاهش وزن را امتحان کرده اید و از هیچ یک نتیجه نگرفته باشید. در حقیقت گزینه آخر بسیاری از افراد انجام انواع جراحی لاغری مانند جراحی اسلیو معده، جراحی بای پس و انواع دیگر جراحی است. ما در این مقاله راجع به انواع این جراحی های لاغری صحبت می کنیم و نکات لازم برای انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران را به شما توضیح می دهیم.

عمل لاغری

جراحی لاغری انواع مختلفی دارد که اغلب آن ها با بیهوشی کامل انجام می شوند به صورتی که فرد کاملاً خواب است. جراحی با تکنیک لاپاراسکوپی انجام می شود که برش های کوچکی روی شکم ایجاد می شوند ولی هر نوع از جراحی به شیوه متفاوتی انجام می گیرد. جراحی لاپاراسکوپی لاغری زمانی انجام می گیرد که جراح برش های کوچکی روی شکم ایجاد می کند و ابزار منعطف جراحی و لوله اندوسکوپی را که به یک دوربین مجهز است وارد شکم می کند و جراحی را انجام می دهد. برای مطالعه درباره رژیم غذایی بعد از اسلیو معده کلیک کنید.

انواع اصلی جراحی لاغری

روش های مختلفی برای جراحی لاغری وجوددارد که بایستی توسط بهترین جراح لاغری در تهران انجام شود. در ادامه پرکاربرد ترین این جراحی ها را مشاهده می کنید.

باند گاستریک

باند گاستریک به باندی گفته می شود که در اطراف شکم قرار می گیرد و یک کیسه کوچک به سمت بالا ایجاد می کند. این روش غذای کمتری را در معده جا می دهد و نیازی به خوردن غذای بیشتر برای احساس سیری نیست.

این باند با وسیله کوچکی در زیر پوست قرار می گیرد. معمولاً در نزدیکی قفسه سینه این باند جاگذاری می شود. باند بعد از جراحی می تواند سفت شود. باند معمولاً بعد از چهار تا شش هفته که از جراحی می گذرد باید سفت گردد. این اقدام به وسیله وارد کردن وسیله ای که به محلول آب و نمک آغشته است انجام می گیرد و نیازی به ایجاد برش نیست. این وسیله از طریق پوست وارد می شود و معمولاً نیازی به بیهوشی برای این کار نیست.

باند در برخی موارد نیاز است که چندین بار سفت شود تا به سفتی مورد نظر برسند.

بای پس معده

بای پس معده زمانی انجام می گیرد که نیاز به ایجاد کیسه کوچکی در بالای معده باشد. این کیسه به روده کوچک متصل می شود و دیگر قسمت های معده از دست می روند. به این ترتیب مقدار غذای کمتری نیاز است تا فرد احساس سیری کند و در نتیجه مقدار کالری کمتری از غذا به بدن می رسد و فرد لاغر می شود. درباره درد عضلات بعد از جراحی چاقی بخوانید.

گاسترکتومی معده

عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده زمانی انجام می شود که قسمت زیادی از معده برداشته و نسبت به قبل کوچک تر شود. به این معنا که فرد نمی تواند مقدار غذای زیادی بخورد و به مراتب سریع تر احساس سیری می کند.

بالون معده

بالون معده هم روشی برای لاغری است. در این روش یک بالون نرم که با هوا یا آب و نمک پر شده است داخل معده قرار می گیرد. این اقدام با استفاده از یک لوله باریک که از گلو پایین می رود و به نام گاستروسکوپی انجام می گیرد.

در این موارد فرد بعد از جراحی نیاز به غذای کمتری دارد تا احساس سیری کند. ولی این اقدام تنها یک روش موقتی است و بالون معمولاً برای حداکثر شش ماه در معده باقی می ماند و سپس درآورده می شود.

لاغری با ورزش
لاغری بدون ورزش کردن
لاغری با جراحی

چه نوع جراحی لاغری از همه بهتر است؟

تمامی روش های مذکور برای لاغری انجام می گیرند و همگی کمک می کنند که فرد وزن زیادی را کاهش دهد. ولی هر کدام از روش ها مزایا و معایب خاصی دارند. درباره پیکرتراشی بخوانید.

برای مثال:

  • شما معمولاً بعد از جراحی بای پس یا اسلیو معده سریع تر وزن کم می کنید تا روش باند گاستریک.
  • افراد تمایل دارند که کاهش وزن بیشتری را با بای پس و اسلیو معده تجربه کنند تا روش باند گاستریک.
  • خطر جراحی لاغری با بای پس و اسلیو به مراتب بیشتر است.
  • باند گاستریک قابل برداشتن است بنابراین اگر خطراتی ایجاد کند، نیاز است که برداشته شود.

اگر به فکر کاهش وزن با جراحی هستید، با جراح خود درباره تکنیک های مختلف لاغری و تصمیم گیری برای بهترین روش صحبت کنید.

اقدامات قبل از جراحی لاغری

قبل از اینکه جراحی لاغری داشته باشید با بهترین جراح لاغری در تهران صحبت کنید تا بهترین روش را برای شما انتخاب کند. در این جلسه مشاوره لازم است که موارد زیر با پزشک بررسی شود:

  • معاینه فیزیکی – انجام تست خون و ایکس ری و اسکن
  • رژیم غذایی و الگوهای غذایی
  • سلامت روانی – برای مثال از بیمار درباره انتظاراتی که از جراحی دارد پرسش می شود. فرد باید بتواند با تغییراتی که جراحی به صورت بلند مدت در وی ایجاد می کند، سازگاری داشته باشد.
اقدامات قبل از عمل لاغری

تمامی این اقدامات توسط یک جراح لاغری خبره انجام می شوند. همچنین به بیمار گفته می شود که هفته ها قبل از جراحی یک رژیم غذایی داشته باشد که در آن کالری دریافتی کنترل می شود، تا قبل از جراحی سایز کبد کاهش یابد. به این ترتیب جراحی آسان تر و ایمن تر انجام می گیرد. برای مطالعه بیشتر درباره جذب مواد بعد از جراحی چاقی این مقاله را بخوانید.

معمولاً یک تا سه روز بعد از جراحی نیاز است که در بیمارستان بستری شوند. معمولاً چهار تا شش هفته بعد از جراحی فرد می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود بازگردد.

ولی باید تغییراتی را تا پایان عمر خود در سبک زندگی ایجاد کند تا نتایج جراحی همیشگی باشد.

عوارض چاقی

عوارض اضافه وزن

چاقی بیماری های مختلفی را به وجود می آورد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیابت
  • فشار خون
  • چربی خون
  • بیماری های کبدی
  • ناراحتی های ستون فقرات
  • فشار به گردن
  • آرتروز زانو و دیگر مفاصل
  • بالا رفتن احتمال شکستگی استخوان ها در اثر پوکی استخوان

به همین دلیل توصیه می شود که در صورتی که فرد وزن بالایی دارد، یا به بیان دیگر به چاقی مفرط مبتلا است، حتماً برای کاهش وزن خود از روش های طبیعی کاهش وزن مانند ورزش کردن و رژیم غذایی و کالری شماری استفاده کند. در صورتی که از این روش ها نتیجه نگیرد می تواند از روش های جراحی لاغری کمک بگیرد. این روش ها به کاهش حجم معده کمک کرده و یا در برخی موارد بخش بالایی معده را به پایین روده متصل می کنند.

تمامی این جراحی ها عوارض خود را دارند ولی از بسیاری از عوارض مربوط به چاقی که در بالا گفته شد، پیشگیری می کنند. در حقیقت عوارض مربوط به این جراحی ها از عوارض خود چاقی به مراتب کمتر است و پزشکان توصیه می کنند که در مواردی که فرد نیاز به کاهش وزن دارد و اضافه وزن بیش از حد به ضرر سلامتی وی است، از این جراحی ها کمک بگیرد. درباره چاقی و ناباروری بخوانید.

افرادی که از جراحی های لاغری برای کاهش وزن کمک می گیرند باید بدانند که بعد از جراحی نیاز به دریافت مکمل ها و ویتامین های مختلفی در فواصل زمانی مشخص دارند تا مشکلی برای بدن و سلامتی آن ها ایجاد نشود.

جراحی های دیگر مانند بالون معده به کاهش فضای خالی معده کمک می کنند تا فرد سریع تر احساس سیری کند و کمتر غذا مصرف کند. ولی این روش به مرور زمان نتیجه مناسبی ندارد و بسیاری از افراد با استفاده از این بالون ها هم می توانند باعث افزایش سایز معده شده و به مروز غذای بیشتری مصرف کنند.

نکات ضروری بعد از عمل لاغری

رژیم غذایی بعد از جراحی کاهش وزن

جراح لاغری یک رژیم غذایی ایده آل را به بیمار توصیه می کند تا نتیجه جراحی ادامه داشته باشد. این توصیه ها در افراد مختلف متفاوت است ولی در کل به شرح زیر است:

  • چند روز اول بعد از جراحی – آب و مایعات فراوان مصرف شود و غذاها به صورت آبکی مانند سوپ باشد.
  • چهار هفته اول بعد از جراحی – غذاهای روان مانند پوره ها و ماست استفاده شود.
  • هفته چهار تا شش بعد از جراحی – از غذاهای سفت مثل سیب زمینی پوره شده می توان استفاده کرد.
  • از هفته ششم به بعد از جراحی – به مرور می توان به رژیم غذایی معمول بازگشت و یک رژیم غذایی متعادل داشت.
تغذیه بعد از عمل لاغری

از بیمار خواسته می شود که :

  • غذاها را آهسته بخورد و بجود.
  • وعده های غذایی کوچک باشد.
  • از خوردن غذاهایی که به مسدود شدن معده منجر می شود پرهیز گردد.
  • مکمل و ویتامین ها طبق نظر پزشک مصرف شود.
تغذیه بعد از عمل لاغری

روش انجام جراحی چاقی

بهترین روشی که برای انجام جرحی های چاقی مورد استفاده قرار میگیرد روش لاپاراسکوپی است. لاپاراسکوپی جراحی کم تحاجمی است که در آن خبری از برش های گسترده و روش های سخت جراحی نیست. در این سبک از جراحی که در سال های اخیر متداول شده و گسترش یافته است دستگاه های جراحی که به صورت لوله ای باریک در آمده است همراه با دوربینی در سر آن از طریق برش های کوچکی که روی شکم ایجاد می شود، وارد شکم شده و جراحی انجام می شود. جراح می تواند وقایع درون شکم را روی مانیتور مشاهده نماید و جراحی را کنترل و هدایت کند.

روش لاپاراسکوپی

در این روش جراحی به علت کوچک بودن برش ها و دستگاه های جراحی بافت های داخل بدن کمتر دچار آسیب می شوند. به همین دلیل معمولا این جراحی ها سبک تر هستند و دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به سایر روش های جراحی دارند. برای اطلاعات کامل درباره این مند جراحی می توانید مقاله مرتبط با ان را که به صورت جامع همراه با تصاویر و ویدئو های جراحی تهیه شده است را در سایت دکتر جمیلی مشاهده نمایید.

خطر مرگ در جراحی های لاغری

مرگ بعد از عمل لاغری

شاید شما نیز اخبار افرادی که جان خود را در جراحی ها لاغری از دست داده اند را شنیده اید. اما چرا این وقایع رخ می دهد؟ اگر برای جراحی به جراح نامناسب مراجعه نمایید ممکن است با عوارض ناخوشایندی مواجه شوید. برای مثال انجام جراحی های لاغری با روش های غیر از لاپاراسکوپی نباید انجام شود.انجام این جراحی ها با روش جراحی باز و برش های بزرگ جراحی ریسک بسیار یالایی دارد و ممکن است حتی جان فرد را به خطر بیاندازد. درباره بیماری هایی که چاقی ایجاد می کند بخوانید.

از طرفی برخی افراد سودجو روش نامناسب جراحی را به فرد توصیه می کنند . برای مثال پیکرتراشی و لیپوماتیک از جمله روش های تخلیه چربی و لاغری است که در صورت انتخاب صحیح خطر زیادی برای فرد ندارد. اما این روش های لاغری مناسب همه افراد نمی باشد و افراد بسیار چاق با توده بدنی بالا اصلا مناسب این روش ها نیستند.

در صورتی که تنها سود شخصی در این زمینه در نظر گرفته شود انجام این اعمال لاغری برای فرد نامناسب می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد. حتی خطر ورود چربی به خون ( آمبولی ریه ) و از دست رفتن جان بیمار در این جراحی ها محتمل است. 

پس حتما برای انجام جراحی های لاغری به جراحان منتاسب که تخصص این کار را دارند مراجعه نمایید. این جراحی ها نیاز به مهارت و تخصص دارند و هر جراحی نمی تواند آن را انجام دهد. درباره عوارض جراحی چاقی بخوانید.

خطرات جدی عمل لاغری

کاندید مناسب جراحی لاغری

کاندیدای عمل های چاقی

برای آن که بدانید آیا شما کاندید مناسبی برای انجام جراحی های لاغری هستید با نه لازم است در ابتدا شاخص توده بدنی یا BMI  بدن خود را محاسبه نمایید . برای این کار می توانید به جراحان چراقی مناسب و متخصص نیز مراجعه نمایید و پس از معاینه و بررسی مقدار چاقی و توده بدنی درباره نیاز به جراحی با پزشک خود مشورت نمایید. درباره بازگشت وزن بعد از جراحی لاغری بخوانید.

درباره هزینه عمل بای پس معده بخوانید.

برای محاسبه شاخص توده بدنی خود کلیک نمایید.

البته توجه داشته باشید که تنها انجام جراحی دلیل برای لاغری و کاهش وزن نیست. بالاخره روزی باید باور کنید که برای کاهش وزن هیچ راهی جز دریافت کلری کمتر و تغییر رژیم غذایی وجود ندارد. اگر واقعا می خواهید زندگی سالم تری داشته باشید و بیش از پیش به سلامت جسم خود همیت دهید لازم است ابتدا سبک زندگی و عادات غذایی خود را بازنگری نمایید.

[ays_quiz id=’3′]

چطور بهترین جراح لاغری در تهران را پیدا کنم ؟

از آن جایی که جراحی لاغری کی از جراحی های حساس و مهم است و نتیجه آن تا همیشه با فرد خواهد بود انتخاب بهترین جراح لاغری اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو لازم است برای انتخاب بهترین جراح مناسب برای انجام جراحی جست و جوی زیادی انجام دهید و در انتخاب خود وسواس و دقت عمل لازم را به خرج دهید. برای راهنمایی مناسب در این زمینه صحبت های دکتر شاهین جمیلی را در این قسمت بشنوید.

بهترین جراح لاغری

حال چطور می توان یک جراح مناسب را برای جراحی انتخاب کرد و جراح مناسب لاغری چه ویژگی هایی باید داشته باشد. در ادامه این قسمت می توانید چک لیست کاملی برای انتخاب جراح مورد نظر خود تهیه نمایید. جراح مناسب لازم است ویژگی ها و امتیازاتی داشته باشد که در ادامه بیان می کنیم

شبکه های اجتماعی فعال و تعامل با بیماران

یکی از ویژگی های حائز اهمیت در انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران شبکه های ارتباطی و اطلاع رسانی پزشک است . این مسئله از آن رو اهمیت دارد که بیماران پیش از جراحی و پس از جراحی های لاری با تعداد زیادی سوال مواجه هستند و تمایل دارند تا درباره روند جراحی ، عوارض  و مراقبت های قبل و بعد از جراحی خود اطلاعات کافی و مناسب داشته باشند. درباره کاهش وزن بعد از اسلیو معده بخوانید.

اگر جراح شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی فعال و جامع داشته باشد دسترسی بیمار برای اطلاع از جزئیات جراحی خود ساده تر است و بیمار در دوران جراحی خود می تواند با آسودگی خاطر درباره جراحی خود مطالعه کرده و خود را برای انجام جراحی آماده کند. این کانال های ارتباطی می تواند شامل پیج های اینستاگرامی که متداول ترین سوشال مدیا هستند باشد ویا وب سایت های تخصصی پزشکی که مهم ترین درگاه اطلاع رسانی به بیماران است .

شبکه های اجتماعی

همچنین بیماران می توانند اخبار فعالیت ها و ساعات کاری مطب را نیز از طریق این درگاه ها مطلع شوند.

راه های تماس با دکتر جمیلی

نمونه کارهای متعدد

دکتر جمیلی در اینستاگرام

تجربه جراح در انجام این قبیل جراحی ها اهمیت زیادی دارد. یکی از عواملی که نشان دهنده تجربه و مهارت جراح در انجام این جراحی است نمونه کار های ایشان است. معمولا در می توانید در شبکه های اجتماعی جراحان تصاویر و ویدئوهایی از روند جراحی و وضعیت بیمار قبل و بعد از جراحی مشاهده نمایید.

برخی جراحان نیز ویدئو هایی از اتاق عمل و روند جراحی آپلود می کنند که اگر حساسیتی نداشته و تمایل به دیدن ویدئو های جراحی باشید می تواند جالب باشد. در چنین جراحی هایی نمونه کار های متعدد جراح نشان دهنده رضایت عمومی افراد از جراحی ها و شهرت جراح است. همچنین در این تصاویر و توضیحات می تواند مهارت جراح را نیز مشاهده نمایید. .

رضایت مندی و نظرات بیماران

یکی از بخش های مهم انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران رضایتمندی بیمارن است بهترین راهنمای شما برای انتخاب جراح مناسب پرس و جو از بیماران جراح است. البته در این راه هرگز نباید تنها صحبت های یک یا دو بیمار را در نظر بگیرید.

رضایت از عمل لاغری

به دلایل مختلفی که شاید برخی بی ارتباط با جراح باشد ممکن است بیمار تجربه خوبی از جراحی خود نداشته باشد و این مسئله ارتباطی به مهارت جراح ندارد. معمولا در گوگل مپ ، اینستاگرام و سایت جراح می توانید نظرات کاربردی بیماران را بیابیدو میتوانید کامنت های مرتبط با تجربه افراد از جراحی خود با جراح مورد نظر بخوانید و در صورت نیاز درباره جراحی سوال کنید.

در این قسمت می توانید صحبت های یکی از بیماران دکتر جمیلی را درباره تجربه جراحی چاقی بشنوید.

دانش و تجربه کافی

جراح مناسب برای لاغری

حتما در نظر داشته باشید که جراحی های لاغری با کمک روش های کم تهاجم جراحی انجام می شود. روش جراحی لاپاراسکوپی بهترین روش برای انجام این قبیل جراحی هاست که با کمک برشهای کوچکی که روی شکم ایجاد می شود. انجام میگیرد. بهترین جراح لاغری در تهران برای انجام این جراحی لازم است در زمینه لاپاراسکوپی تحصیل کرده و دراین زمینه متخصص باشد. همچنین دوره های تخصصی جراح و بورد های وی می تواند نشان دهنده دانتش و تجربه یک پزشک باشد که به علت مهارت وی به ایشان اعطا شده است.

کدام روش جراحی لاغری مناسب تر است؟

یکی از سوالات متداول بیماران درباره جراحی هایلاغری انتخاب نوع جراحی است. برای انتخاب بهترین روش جراحی لاغری مناسب خود می توانید در ادامه صحبت های دکتر شاهین جمیلی را در این باره بشنوید.

بالن معده ، باند معده ، پلیکیشن معده؟

از دیگر روش های جراحی لاغری بیماران معمولا درباره دروش های جراحی بالن معده ، باند معده ، پلیکیشن معده از جراحان سوالات زیادی دارد اما حقیقت ماجرا کمی متفاوت است و سوالی که مطرح م یشود این است که آیا این روش ها قابل اعتماد و صحیح هستند یا خیر … برای شنیدن پاسخ این مطلب ویس زیر را از دکتر شاهین جمیلی بشنوید.

سوالات متداول

کلام آخر

به طور کلی جراحی های لاغری جراحی های مختلفی هستند که فرایند کاهش وزن و کاهش جذب مواد در بدن را تسهیل می کنند اما این جراحی ها را نمی توان همانند جادو در نظر گرفت و تصور کرد پس از جراحی حتی با زیاده روی در غذا خوردن و رژیم غذایی نامناسب امکان بازگشت وزن وجود ندارد.

این دسته جراحی ها که به روش های مختلفی انجام می شوند، روش خوبی برای کاش وزن هستند به شرط آن که نزد جراح مناسب و با تکنیک مناسب جراحی انجام شوند. به خاطر داشته باشید در چنین جراحی هایی مهارت جراح اهمیت ویژه ای دارد و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

در انتها می توانید سوالات خود را درباره انواع روش های جراحی لاغری و نکات قبل جراحی از دکتر شاهین جمیلی بهترین جراح لاغری در تهران و دارای بورد تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی در بخش نظرات سایت مطرح کنید.

مطالب مرتبط
10 Responses
    1. خیر جراحی های اسلیو و بای پس معده باید توسط متخصصان و جراحان لاپاراسکوپی انجام شود اما سایر روش های پیکر تراشی بعد از جراحی می تواند توسط جراح پلاستیک انجام شود.

    1. پیاده روی بعد از جراحی خیلی تاثیر داره و بعدز دوران نقاهت و بهبودی می تونید با مشورت پزشک خودتون ورزش کردن ر آغاز کنیدو همچنین می توان تمرینات ورزشی ساده ای را در خانه انجام داد. این تمرینات را در مقاله زیر می توانید مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *