هزینه جراحی چاقی

هزینه عمل چاقی 1403

امروزه چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات بزرگ اکثر اقشار جامعه محسوب می شود. عمل چاقی یکی از راه حل هایی است که می توان برای لاغری و رسیدن به وزن دلخواه به آن روی آورد. به طورکلی، انواع عمل های چاقی مانند اسلیو معده با روش لاپاراسکوپی انجام می شوند. اما پرسش بسیاری از متقاضیان عمل های لاغری این است که هزینه عمل جراحی چاقی چه میزان است؟ آیا هزینه عمل چاقی شامل بیمه تامین اجتماعی یا بیمه تکمیلی می شود؟ به منظور آشنایی بیشتر با قیمت عمل چاقی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جراحی چاقی مناسب چه کسانی است؟

افرادی که از چاقی مفرط رنج برده و با رژیم غذایی یا ورزش به وزن ایده آل خود نمی رسند، اغلب گزینه مناسبی برای انواع عمل چاقی هستند. توجه داشته باشید که قبل از انجام عمل جراحی چاقی حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید و در خصوص جراحی مناسب مشاوره های لازم را دریافت کنید.

از متداول ترین عمل های چاقی می توان به اسلیو معده، جراحی بای پس معده و باندیگ یا حلقه گذاری معده اشاره کرد. این عمل ها با روش لاپاراسکوپی به صورت کم تهاجمی بر روی معده انجام خواهد شد. لذا مدت زمان عمل و دوره نقاهت کوتاه تر است و عوارض عمل چاقی نیز کمتر از سایر روش های تهاجمی است. اما هزینه های این عمل به چه صورت محاسبه و تعیین می شود؟ برای یافتن این پرسش ادامه مقاله را از دست ندهید.

هزینه عمل چاقی

هزینه عمل چاقی چقدر است؟

در نظر گرفتن هزینه عمل برای هر فرد یکی از اولویت ها محسوب می شود. بدون شک قبل از هر نوع عمل باید هزینه های اصلی و جانبی را ارزیابی کنید. این هزینه ها صرفاً شامل هزینه های بیمارستان و عمل و معاینه نیست بلکه موارد مختلفی در این مسیر برای شما هزینه ساز خواهند شد که آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با عوامل اثرگذار بر هزینه عمل جراحی چاقی تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل بای پس معده

عوامل اثرگذار بر هزینه عمل چاقی

توجه داشته باشید که عمل جراحی چاقی مانند هر عمل دیگری هزینه های مخصوص به خود را دارد. موارد مختلفی روی قیمت نهایی جراحی چاقی تاثیر گذارند و شما قبل از عمل باید تک تک این موارد را بدانید تا در برآورد هزینه ها دچار مشکل نشوید. مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت این نوع از جراحی ها عبارتند از:

  • دستمزد پزشک
  • محل انجام جراحی (شهر و نوع بیمارستان)
  • وزن بیمار
  • شرایط جسمانی بیمار
  • هزینه های بیمارستان
  • مدت زمان انجام جراحی
  • هزینه های جانبی مانند ویزیت های قبل و بعد از جراحی

توجه داشته باشید که هزینه های جراحی های چاقی تنها دستمزد پزشک و بیمارستان نیست، بلکه هزینه های جانبی می تواند در قیمت نهایی موثر باشد.

📞 برای مشاوره و رزرو نوبت با شماره ۰۹۳۶۳۶۶۸۷۷۴ تماس بگیرید 📞

هزینه های عمل چاقی در بیمارستان دولتی

شاید تصور کنید که هزینه‌های این عمل در بیمارستان های دولتی بسیار پایین تر خواهد بود. هزینه عمل جراحی چاقی در بیمارستان دولتی تفاوت چندانی با هزینه این عمل در بیمارستان خصوصی ندارد. بدیهی است که شما مبلغ بیشتری را به بیمارستان خصوصی می دهید تا امکانات و خدمات بیشتری را دریافت کنید. بنابراین اگر توانایی مالی مناسبی دارید، می توانید برای بهره بردن از امکانات بیشتر مراکز خصوصی را انتخاب نمایید.

هزینه عمل چاقی با بیمه

یکی از سوالات متداولی که اغلب متقاضان جراحی های های لاغری مطرح می کنند این است که آیا هزینه عمل چاقی با بیمه های درمانی قابل پرداخت است؟ به طورکلی، اکثر بیمه های دولتی یا خصوصی، بخشی از هزینه های عمل های درمانی را تحت پوشش قرار می دهند.

به طورکلی، عمل های چاقی مانند اسلیو معده یا بای پس معده هم جنبه درمانی داشته و هم برای افزایش زیبایی انجام می شود. اما تشخیص عمل درمانی از زیبایی به میزان شاخص توده بدنی یا همان BMI بستگی دارد. توجه داشته باشید که بیمه برای پرداخت هزینه عمل جراحی چاقی به بی ام آی ۴۰ به بالای شما نیاز دارد. از طرفی اگر عمل های لاغری با هدف بهبود بیماری هایی مانند فشار خون یا دیابت انجام شود نیز جنبه درمان دارد.

هزینه جراحی چاقی با بیمه

+ هزینه عمل چاقی با بیمه تامین اجتماعی

افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، می عمل های چاقی را در بیمارستان های طرف قرداد با این بیمه انجام دهند. همان طور که اشاره شد، شرکت های بیمه از جمله بیمه تامین اجتماعی تنها در صورت عمل درمانی بخشی از هزینه ها را پرداخت خواهند کرد. در غیر این صورت عمل های لاغری با هدف زیبایی تحت پوشش این بیمه قرار نخواهد گرفت.

+ هزینه عمل چاقی با بیمه تکمیلی

برخی از افراد علاوه بر بیمه های درمانی مانند تامین اجتماعی، ممکن است تحت پوشش بیمه های تکمیلی باشند. شرایط بیمه های تکمیلی نیز همانند بیمه های تامین اجتماعی است و هزینه جراحی تنها به عمل های درمانی تعلق می گیرند که جنبه درمانی دارند.
لازم به یادآوری است که میزان هزینه پرداختی در شرکت های خصوصی بیمه تکمیلی به دو سقف بیمه و هزینه پرداختی بیمار (فرانشیز) بستگی دارد. به طور معمول، هر چه درصد پرداختی بیمار کمتر ( فرانشیز کمتر) و میزان سقف بیمه بیشتر باشد، بیمه تکمیلی هزینه های بیشتری برای عمل ها پرداخت خواهد کرد. لازم به ذکر است که هزینه های که هر شرکت بیمه پرداخت با بیمه دیگر متفاوت است. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه عمل جراحی چاقی می توانید با بیمه تکمیلی خود در ارتباط باشید.

در نهایت به یاد داشته باشید…

هزینه عمل چاقی یکی از الویت هایی است که متقاضیان آن باید در نظر بگیرند. باید بدانید که عمل جراحی چاقی فقط دستمزد پزشک و هزینه های بیمارستان را شامل نمی شود. بلکه بیمار باید هزینه معاینات، آزمایشات قبل و بعد از عمل، هزینه داروها و موارد دیگر را در نظر بگبرند. همانطور که اشاره شد، اکثر بیمه ها، بخشی از هزینه عمل های درمانی را تقبل می کنند. با این حال بهتر است بدانید که پرداخت هزینه های عمل باتوجه به شرکت تحت پوشش بیمه درمانی متفاوت خواهد بود.

*~ سوالات متداول درباره هزینه و روند عمل چاقی ~*

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *