پیکرتراشی بعد از عمل لاغری

پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری

پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری جهت رفع پوست اضافی ناشی از کاهش وزن شدید انجام می شود. کاهش وزن شدید پس از جراحی چاقی می تواند منجر به ایجاد بافت اضافی شده و به صورت نواحی بزرگی از پوست اضافی ظاهر می شود. بادی کانتورینگ یا پیکرتراشی، پوست اضافی را از بین برده و بافت اطراف را سفت می کند. ما در این مقاله از سایت دکتر شاهین جمیلی قصد داریم به بررسی مزایا، معایب و ضرورت پیکرتراشی بعد از جراحی چاقی بپردازیم، لذا تا انتها همراه ما باشید.

پیکرتراشی بعد از لاغری

منظور از بادی کانتورینگ بعد از عمل چاقی چیست؟

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن (body-contouring) نوعی جراحی است که ظاهر شما را بهبود می بخشد و اکثرا بعد از عمل چاقی و کاهش وزن زیاد انجام می شود. در این نوع جراحی از شر پوست اضافی و سایر بافت های اطراف خلاص خواهید شد. هنگامی که افراد وزن زیادی اضافه می کنند، پوست آنها به آرامی در طول زمان کشیده می شود.

اگر مقدار زیادی وزن کم کنید، ممکن است پوست شما خاصیت ارتجاعی کافی برای بازگشت به جای خود نداشته باشد. این می تواند باعث ایجاد چین های پوستی اضافی در بافت شود. شما ممکن است این بافت را در قسمت پایین شکم، ران ها، بازوها، چانه و سینه خود داشته باشید. اکثر افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند، کاندیدای مناسبی برای کانتورینگ بدن هستند.

تعدادی جراحی بادی کانتورینگ وجود دارد که قسمت های مختلف بدن (بازوها، سینه ها، صورت، ران ها، شکم) را برای افرادی که با کمک رژیم غذایی و ورزش یا جراحی کاهش وزن کاهش داده اند، هدف قرار می دهند. جراح شما ممکن است چندین جراحی کانتورینگ بدن را به طور همزمان به شما پیشنهاد دهد یا اینکه آنها را به تدریج و در طی چند ماه یا سال انجام دهید.

انواع پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری

همان طور که اشاره شد، کاهش وزن زیاد اغلب می تواند باعث ایجاد پوست شل در نواحی بدن از جمله شکم، بازوها، ران ها و باسن شود. اگر کاهش وزن شما باعث شل شدن و افتادگی بیش از حد پوست شما شده است، ممکن است در حال حاضر یک یا چند گزینه برای بادی کانتورینگ در نظر گرفته باشید. مهمترین جراحی های پیکر تراشی عبارتند از:

↲ لیفت پایین تنه

بادی کانتورینگ پوست و چربی اضافی شکم، باسن و قسمت خارجی ران را از بین می برد.

↲ لیفت صورت

پوست و بافت اضافی اطراف خط فک را از بین می برد و ماهیچه های زیرین صورت را سفت می کند.

↲ لیفت سینه

پوست اضافی را از بین می برد و سینه ها را تغییر شکل داده و بالا می کشد تا کانتور بهتری داشته باشد.

↲ تامی تاک یا ابدومینوپلاستی

با جراحی ابدومینوپلاستی پوست و چربی اضافی شکم را از بین می برد و عضلات شکم را ترمیم و سفت می کند.

↲ لیفت بازو

پوست و چربی آویزان را از روی بازوها از بین می برد.

↲ جراحی لیفت ران

پوست و چربی اضافی قسمت بالایی و داخلی ران را از بین می برد.

دانستن اینکه دقیقاً کدام روش ها برای شما بهترین هستند، می تواند گیج کننده باشد. به همین علت توصیه می شود قبل از اقدام برای جراحی های پیکر تراشی با جراح لاغری و جراح پلاستیک باتجربه مشورت نمایید.

چگونه برای بادی کانتورینگ پس از کاهش وزن آماده شویم؟

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه پیکرتراشی برای شما نتیجه بخش خواهد بود، این است که مطمئن شوید وزن مورد نظر خود را به دست آورده اید و در حال حفظ آن هستید. اگر به وزن ایده آل خود نرسیده اید و بعد از جراحی به کاهش وزن خود ادامه می دهید، در واقع وزن شما در حال تغییر است و در نهایت با افتادگی پوست مواجه می شوید. در صورتی که وزن ثابت شود دیگر نگرانی هایی مانند بازگشت وزن بعد از جراحی لاغری نخواهید داشت.

به طور کلی، مرحله قبل از جراحی بادی کانتورینگ پر از برنامه ریزی، آماده سازی و سایر کارهایی است که ممکن است شما را از دلایلی که در وهله اول انجام عمل کانتورینگ بدن خود را انجام می دهید، منحرف کند. حفظ ذهنیت مثبت و تمرکز بر نتایج نهایی ضروری است. نتیجه مورد نظر را تجسم کنید و اینکه چگونه این روش به شما کمک می کند به اهداف شخصی خود نزدیک تر شوید.

↫ نمونه های موفق پیکرتراشی دکتر شاهین جمیلی:

راه های کنترل وزن بعد از پیکرتراشی

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بعد از بادی کانتورینگ چطور بر روی وزن خود کنترل داشته باشیم؟ به طور کلی، کاهش وزن زیاد از طریق رژیم غذایی و ورزش یا جراحی کاهش وزن یک دستاورد قابل توجه است. در ادامه چند نکته مفید برای کمک به آماده شدن برای روش بادی کانتورینگ پس از کاهش وزن مطرح شده است که می تواند به حفظ وزن کمک کند.

مسیر بهبودی پس از جراحی بادی کانتورینگ ممکن است کمی طول بکشد. مهم است که قبل از انجام این نوع جراحی، عادات سبک زندگی سالم را ایجاد کرده و آن را حفظ کنید. اگر در حال حاضر غذای سالم می خورید و به طور منظم ورزش می کنید، در موقعیتی عالی برای بهبود سریع خواهید بود.

اجتناب از الکل و ترک سیگار می تواند در مرحله بهبودی نیز برای شما معجزه کند. بسیاری از بیماران پس از کاهش وزن، غذایی مغذی را قبل از جراحی آماده می کنند و منجمد می کنند تا بتوانند حتی در دوران نقاهت به تغذیه صحیح ادامه دهند. خوردن غذای سالم می تواند استرس را کاهش دهد و همچنین بدن شما را با مواد مغذی مناسب برای حمایت از بهبودی تغذیه کند.

برای جلوگیری از چاقی مجدد بعد از پیکرتراشی چه کنیم؟

بادی کانتورینگ یک روش بسیار موثر برای لاغری و تراشیدن چربی های اضافی بدن است. پس از انجام جراحی، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که وزن خود را ثابت نگه دارید. با این پنج نکته می توانید به حفظ نتایج و جلوگیری از تجمع چربی اضافی کمک کنید.

↲ آب زیاد بنوشید

برای جلوگیری از اضافه وزن بعد از بادی کانتورینگ آب بنوشید. بدن ما برای هیدراته ماندن و عملکرد خوب به آب نیاز دارد. با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز، انرژی لازم برای فعالیت بدنی را خواهید داشت. آب همچنین به سیر ماندن و پرخوری کمک می کند. سعی کنید قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب سرد بنوشید تا حجم غذایتان پر و کنترل شود.

↲ از خوردن چربی های ناسالم پرهیز کنید

باور کنید یا نه، چربی های “بد” و چربی های “خوب” وجود دارند. چربی های خوب (چربی های تک اشباع نشده و چند غیر اشباع) به ما انرژی و تغذیه می دهند و در حد اعتدال عالی هستند. نمونه هایی از چربی های خوب عبارتند از آووکادو، آجیل، دانه ها و ماهی های چرب.

همچنین، چربی های بد مانند چربی های اشباع شده و ترانس وجود دارند. این نوع چربی ها برای سلامتی مضر هستند و سطح کلسترول شما را افزایش می دهند. برخی از نمونه های چربی بد عبارتند از کره، روغن پالم و تکه های چرب گوشت قرمز. در مقاله عادت های بد غذایی اطلاعات کامل تری درباره رژیم غذایی صحیح بخوانید.

↫ فیلم جراحی پیکرتراشی بعد از جراحی چاقی توسط دکتر شاهین جمیلی:

01:51
truncate dir-rtl

پیکرتراشی بعد از جراحی چاقی | دکتر شاهین جمیلی

↲ تمرینات اینتروال با شدت بالا را امتحان کنید

می توانید بعد از جراحی بادی کانتورینگ تمرینات شدید را امتحان کنید. به طور کلی، تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) نتایجی مشابه با سایر اشکال ورزش در یک بازه زمانی کوتاه تر به دست می آورند. شما از تمام مزایای ورزش کردن بهره مند می شوید، اما مجبور نیستید آن را به مدت طولانی انجام دهید. برخی از مزایای تمرینات HIIT عبارتند از:

  • افزایش سوختن کالری
  • افزایش میزان متابولیسم بدن ساعت ها بعد از ورزش
  • کاهش چربی و عضله سازی

توصیه می شود برای انجام حرکات ورزشی با پزشک خود مشورت کرده و از یک مربی ورزشی برای یادگیری این تمرینات کمک بگیرید.

↲ متابولیسم بدن را بالا نگه دارید

از نظر علمی ثابت شده است که برخی غذاها و نوشیدنی ها به افزایش متابولیسم شما کمک می کنند. البته به این معنی نیست ک یک شبه 10 کیلوگرم وزن کم می کنید، اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی می تواند مفید باشد. نمونه هایی از غذاهای تقویت کننده متابولیسم عبارتند از: چای سبز، غذاهای تند (فلفل کاین) و غذاهای پر پروتئین (پنیر).

↲ خواب کافی داشته باشید

هشت ساعت خواب آرام در هر شب به طور مستقیم با کنترل وزن شما مرتبط است. خستگی ناشی از بخوابی، تمایل به خوردن غذاهای ناسالم و عدم تمرینات ورزشی را افزایش می دهد. علاوه بر این، بدن شما برای بازیابی، پرانرژی و حفظ متابولیسم سالم به خواب مناسب نیاز دارد.

✍️بیشتر بخوانید: چاقی سیبی شکل

و در نهایت…

اغلب افرادی که تحت عمل چاقی مانند اسلیو معده یا بای پس معده قرار گرفته اند، به دلیل کاهش وزن دچار افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن می شوند. لذا اکثر این افراد جهت درمان افتادگی پوست در نواحی ران، شکم، پهلو، سینه و بازو اقدام به جراحی های بادی کانتورینگ یاپیکتراشی بعد از جراحی چاقی می کنند. توصیه می شود قبل از عمل به ثبات وزنی رسیده و با مشورت بهترین جراح لاغری در تهران کنید.

*~ سوالات متداول درباره پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری ~*

چه زمانی می‌توان پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری را انجام داد؟

قبل از اقدام به هر نوع پیکرتراشی باید صبر کرد تا بدن کاملا بهبود یافته و بیمار از دوره نقاهت عمل جراحی لاغری خلاص شده باشد.

آیا پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری برای همه مناسب است؟

پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری برای همه مناسب نیست. قبل از تصمیم‌گیری برای این نوع عمل، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری عوارض دارد؟

همانند هر عمل جراحی دیگری، پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری نیز مخاطرات احتمالی از جمله عفونت، خونریزی، تشکیل خوب نشدن زخم، خونگیری و عوارض تحمل نامطلوب دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *