اسلیو معده و هزینه

هزینه عمل اسلیو معده 1403

هزینه عمل اسلیو معده برای افرادی که قصد لاغر دارند، یکی از دغدغه‌هایی است که همواره فکر آن ها را به خود مشغول کرده است. اکثر افرادی که می‌خواهند اسلیو معده انجام دهند، نگران آن هستند که هزینه این عمل بالا باشد. بنابراین در پی یافتن روشی هستند که هزینه‌های موجود را کاهش دهند. البته بدیهی است هر اقدامی که جهت درمان انجام گیرد، مستلزم پرداخت هزینه‌ است. اما مواردی وجود دارد که تعیین هزینه های این عمل چاقی نقش دارند. به منظور آشنایی بیشتر با عوامل اثرگذار در قیمت جراحی اسلیو معده تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عمل اسلیو معده چه زمانی پیشنهاد می‌شود؟

اسلیو معده یکی از انواع عمل چاقی یا باریاتریک است که به‌ صورت لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد. این نوع عمل طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از علت‌های محبوبیت عمل فوق این است که در مدت‌ زمان کوتاه افراد چاق می‌توانند به وزن ایده‌آل خود دست پیدا کنند. در این روش قسمتی از معده را از بدن برداشته می شود، در نتیجه حجم معده بسیار کم شده و فرد نمی‌تواند بیشتر از اندازه غذا مصرف کند.
حجم معده‌ای که از بدن فرد خارج می‌شود حدود ۷۵ الی ۸۰ درصد از کل معده را تشکیل می‌دهد. این عمل یک عمل کم تهاجمی است و بیمار می‌تواند در مدت زمان کم‌تر فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد. زیرا در این روش برش‌های بزرگی در جراحی انجام نمی‌گیرد و دردهای طاقت‌ فرسا در آن وجود نخواهد داشت.
مهم‌ترین نکته‌ای که در این عمل وجود دارد این است که کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده با وجود رعایت دستورالعمل های پزشک سریع اتفاق می افتد. همچنین، احتمال بازگشت وزن بعد از اسلیو معده با توجه به مراقبت های بعد از عمل بسیار پایین است.

هزینه جراحی اسلیو معده چقدر است؟

همانطور که اشاره شد، اسلیو معده یکی از جراحی های چاقی محسوب می شود که به کاهش وزن کمک می کند. به طورکلی، هزینه عمل چاقی باتوجه به نوع عمل یکسان نبوده و تفاوتی هایی دارد. هزینه عمل اسلیو معده در سه بخش قابل ارزیابی است:

هر کدام از این دسته‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی می‌توانند، هزینه‌های متغیری داشته باشند. ممکن است بیماری‌هایی که در اثر چاقی به‌ ‌وجود آمده با جراحی درمان گردد. از این‌رو هزینه‌ای که جهت جراحی اسلیو معده پرداخت می‌شود با هزینه‌هایی که جهت عمل زیبایی پرداخت می‌شود متفاوت خواهد بود.

هزینه های قبل‌ از عمل اسلیو معده

در اکثر جراحی ها پزشک برای ارزیابی و بررسی دقیق تر آزمایشاتی را برای بیمار تجویز می کند. عمل اسلیو هم از این قاعده مستثنی نبوده و بیمار باید قبل از عمل آزمایشات مختلفی را انجام دهد. لذا اگر به دنبال یافتن قیمت نهایی عمل اسلیو هستید، بهتر است هزینه های قبل از عمل را هم در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل چاقی 1402

هزینه جراحی اسلیو معده در سال 1403

هزینه جراحی اسلیو شامل دستمزد جراح و هزینه بیمارستان یا مرکز درمانی می شود. با توجه به نوع تجربه، تخصص و مهارت پزشک، ثبات قیمت در دستمزد جراحان وجود ندارد. البته دستمزد بالای جراح نشان از تخصص بالا نیست، در حقیقت مهارت و تجربه جراح نقش کلیدی دارد. در هر حال برای انتخاب بهترین دکتر جراحی چاقی دقت لازم راداشته باشید.

📞 برای مشاوره و رزرو نوبت با شماره ۰۹۳۶۳۶۶۸۷۷۴ تماس بگیرید 📞

هزینه های مراقبتی و درمانی بعد از اسلیو معده

اسلیو معده از جمله عمل هایی است که نیاز به مراقبت های جدی پس از جراحی دارد. به همین علت مراجعه منظم و دوره ای به پزشک و همچنین مصرف دارو بسیار ضروری است. هزینه های بعد از عمل اغلب شامل معاینات دوره ای، داروهای مصرفی و گاها آزمایشات تکمیلی برای بررسی روند عمل است.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه عمل اسلیو معده 1403

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بر روی هزینه نهایی عمل اسلیو معده تأثیرگذار باشد. از جمله این مواردی که برای هزینه عمل اسلیو معده اثر گذار است، عبارتند از:

  • هدف درمان (عمل زیبایی یا عمل درمانی)
  • نوع بیمارستانی (بیمارستان خصوصی یا دولتی)
  • نوع بیمه تحت پوشش
  • شاخص توده وزنی (BMI)

تفاوت هزینه عمل اسلیو معده در بیمارستان خصوصی و دولتی

تفاوت اصلی هزینه های عمل در بیمارستان خصوصی و دولتی در نوع خدماتی است که به بیمار ارائه می شود. همان طور که می دانید هزینه بستری بیمارستان های خصوصی به مراتب بیشتر از بیمارستان های دولتی است.

البته بیمارستان‌های دولتی هرکدام شرایط خاص خود را دارد، لذا میزان هزینه اسلیو معده در بیمارستان های دولتی مختلف، یکسان نخواهد بود. این هزینه با توجه به نوع قرارداد بیمارستان‌ها با انواع بیمه‌ها و همچنین فراهم کردن تجهیزاتی که در اتاق عمل به کار می‌رود، مرتبط است.

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افرادی که می‌خواهند، عمل اسلیو معده انجام دهند این است که آیا بیمه هزینه عمل اسلیو معده را پرداخت خواهد کرد؟ اما شرکت های بیمه شرایط و ضوابط خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

+ هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تامین اجتماعی

همان طور که اشاره شد، عمل های چاقی با هدف زیبایی و درمان بیماری های مرتبط با چاقی انجام می شود. به طورکلی، شرکت های بیمه از جمله بیمه تامین اجتماعی و بیمه های سلامت، هزینه ای برای عمل های زیبایی پرداخت نمی کند. تنها جراحی هایی که با هدف درمانی انجام می شوند، تحت پوشش شرکت های بیمه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل بای پس معده

+ هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی

شرایط پرداخت هزینه های عمل چاقی مانند اسلیو در شرکت های بیمه تکمیلی همانند بیمه های دولتی و تامین اجتماعی است. لذا تنها در شرایطی هزینه های جراحی از سوی شرکت بیمه پرداخت خواهد شد که هدف از عمل درمان بیمار باشد.
آنچه در درمان یا زیبایی بودن عمل های لاغری نقش دارد، شاخص توده بدنی یا همان BMI است. Bmi مورد قبول بیمه برای عمل اسلیو معمولا عدد بالای 40 است. همچنین، ممکن است بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون و مشکلات قلبی به واسطه چاقی وجود داشته باشد که بیمه آن را در نظر می گیرد.
توجه داشته باشید که میزان پرداختی بیمه ها برای عمل اسلیو با توجه به سقف بیمه و هزینه پرداختی بیمار (فرانشیز بیمه) متفاوت است. لذا ممکن است شرکت بیمه شما همه هزینه های عمل را تحت پوشش قرار ندهند.

و در نهایت به یاد داشته باشید…

عمل اسلیو معده یکی از عمل های چاقی است که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. هزینه عمل اسلیو معده با توجه به آزمایشات مختلف، تجهیزات مورد استفاده، نوع بیمارستان و پزشک متخصص متفاوت است. البته عوامل بسیار مهم دیگری مانند بیمه می‌تواند بر روی هزینه عمل اسلیو معده تأثیر بگذارد. البته در نظر داشته باشید که تنها عمل هایی که هدف درمان دارند، تحت پوشش بیمه های سلامت و تکمیلی خواهند شد.
اگرچه هزینه عمل یکی از مهمترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود، اما در نظر داشته باشید که تخصص و مهارت جراح اهمیت بیشتری دارد. از آنجایی که عمل های چاقی یا لاغری مانند اسلیو یا بای پس معده بسیار حساس هستند، در انتخاب بهترین متخصص دقت لاز را داشته باشید. لذا توصیه می شود برای عمل اسلیو معده به بهترین جراح لاغری در تهران مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *